“آژانس توسعه رسانه ای مأموریت ویژه ای را ایجاد خواهد کرد که یک فضای اطلاعاتی را بر اساس یک ابتکار جدید و با کیفیت جدید ایجاد کند. ایجاد آژانس توسعه رسانه (MEDIA) را می توان آغاز یک مرحله کیفی جدید در تاریخ رسانه ملی ما دانست. در عین حال ، این به طور چشمگیری به توسعه منابع ملی اطلاعات و بهبود فعالیت آنها کمک خواهد کرد. از افراد اطلاعات ، رفتار و فعالیتهای آنها و امنیت اطلاعات آنها ، که در حال حاضر با نامهای مختلف در منابع مختلف اینترنت شکل گرفته است. موضوع تنظیم نیز یکی از الزامات امروز بود. “مصرف کنندگان اطلاعات در فضای اطلاعات ملی ما ، تنوع از افراد اطلاعاتی که آنها به عنوان منبع استفاده می کنند ، و c SIA گفت: “تأثیر بر سیستم روابط عمومی مجازی و واقعی ، مسائل مربوط به تنظیم اجتماعی و حقوقی این روابط را مطرح کرده است.” این را هیکمت بابا اوغلو ، مدیر مسئول روزنامه ینی آذربایجان بیان کرد.

به گفته این نماینده مجلس ، مسئله مهم دیگر ادغام رسانه های ما در فضای اطلاعاتی جهانی یا این واقعیت است که نمی توان از فرصت های این فضا به نفع فضای اطلاعات ملی ما استفاده کرد: “اگر مجبور باشیم با صراحت بیشتری صحبت کنیم ، رسانه ملی ما دسترسی محدودی دارد به فضای اطلاعات جهانی. یعنی مشارکت افراد موجود اطلاعاتی ما در بازار رسانه های فراملی با منافع ملی ما مطابقت دارد. برخی از مراکز قدرت نرم که از این شکاف استفاده می کنند ، دائماً فضای رسانه ملی ما را تحت فشار قرار می دهند ، تسلط می یابند و تعریف می کنند. تلاش دیگران برای تعیین دستور کار فضای اطلاعاتی ما کاملاً در تضاد با منافع ملی ما بود ، اما متأسفانه در بیشتر موارد ، سازمانهای مختلف تخصصی عمومی در ارتباط با رسانه ها ایجاد شده اند. نه ما و نه سایر ساختارها نتوانسته ایم به طور مثر با آن مخالفت کنیم. در نتیجه ، فضای اطلاعات ملی ما دستکاری می شود. به این ترتیب ، امنیت اطلاعات ما که یکی از اصلی ترین م componentsلفه های امنیت ملی ما است ، نقض شده است. بنابراین ، با وجود برخی تلاش ها برای حل این مشکلات در زمان های مختلف ، دستیابی به نتایج موثر امکان پذیر نبود. زیرا در حالی که حل مشکل نیاز به یک رویکرد پیچیده و کامل داشت ، اما سعی در حل آن با استفاده از یک رویکرد آرایشی و تجاری بود. آژانس توسعه رسانه ای تازه تاسیس راه حل های موثری با رویکرد جامع برای حل این مشکلات ایجاد می کند. کافی است به اساسنامه موسسه تازه تاسیس نگاه کنیم. اول از همه ، باید توجه داشت که دامنه نهاد جدید محدود به رسانه چاپی نیست ، شرایطی فراهم می شود تا سایر نهادهای رسانه ای از فرصت های آن استفاده کنند. این یک نوآوری بسیار مهم است. زیرا آژانس ، درگاه های خبری ، رسانه های الکترونیکی ، تلویزیون اینترنتی و … “واحدهای اطلاعاتی متعددی ، مانند تولید اطلاعات و تحویل آنها به کاربر چند برابر رسانه برای چاپ پرونده ها.”

ح. بابا اوغلو تأکید کرد که نهاد تازه تاسیس فرصت های جدید همکاری با چنین منابع اطلاعاتی غنی و م effectiveثر را به دست آورده است: “دومین مسئله مهم همکاری نهادهای رسانه ای با نهادهای رسانه ای خارجی ، شکل گیری روابط متقابل و تحریک مطالعه تجربیات آنها است. همانطور که در بالا ذکر شد ، این سازمان برای محافظت از منافع اطلاعاتی ما در فضای رسانه ای جهانی در همکاری با رسانه های بین المللی و فراملی است. مسئله دیگر توانایی آژانس توسعه رسانه در ایجاد منابع انسانی است که این همکاری را تضمین می کند. برای اتخاذ تدابیر مناسب برای افزایش پاسخگویی ، از جمله اجرای اقدامات با هدف حمایت از اجتماعی ، آموزش متخصصان رسانه و سازمان آموزش اضافی ، یکی از اهداف نهاد تازه تاسیس ، انجام اقدامات همکاری با رسانه های خارجی ، به منظور تشکیل روابط متقابل و مطالعه تجربه این افراد را تحریک می کند. علاوه بر این ، دو موضوع مهم دیگر نیز وجود دارد که باید جداگانه مورد بررسی قرار گیرند. یکی از آنها گسترش همکاری بین ارگان های دولتی و نهادهای رسانه ای ، بهبود روابط بین ارگان های دولتی و نهادهای رسانه ای ، اجرای اقدامات افزایش اعتماد متقابل است. در مورد اهمیت این موضوع ، باید توجه داشت که اگرچه ما سالهاست که در مورد سازماندهی موثر روند تبادل اطلاعات داخلی و دسترسی مستقیم به منابع اطلاعاتی صحبت می کنیم ، همه ما می دانیم که جو اعتماد و تعامل در سطح مورد نظر این واقعیت که این منطقه یکی از فعالیت های بدن تازه ایجاد شده است می تواند به طور قابل توجهی در حل این مشکل کمک کند. مورد دوم این است که آژانس اختیار دارد مطابق قانون جرایم اداری جمهوری آذربایجان در صورت بروز علائم تخلفات اداری در زمینه رسانه های چاپی و رسانه های آنلاین اقدام کرده و اطلاعات مربوطه را در صورت نشانه های جرم ارائه دهد. در حقیقت ، برای سالهای متمادی این عملکرد باید توسط یک سازمان عمومی متخصص در رسانه ها انجام می شد ، اما در نتیجه مشخص شد که مشکلات این حوزه در سال های اخیر حل نشده است. ما امیدواریم که بدنه جدید بتواند در این زمینه نیز به طور موثر کار کند. علاوه بر این ، تعدادی دیگر از مسئولیت ها و حقوق جدید نیز شناسایی شده است ، مانند بهبود یا به روزرسانی چارچوب قانونی بر اساس الزامات جدید ، سازماندهی فعالیت های آگاهی بخشی ، اجرای پروژه های مختلف مطابق با مفهوم مربوطه و … به عنوان یک عامل عمل می کند. . بنابراین ، آژانس توسعه رسانه رسالت ویژه ای را ایجاد می کند تا یک فضای اطلاعاتی را بر اساس یک ابتکار جدید و با کیفیت جدید ایجاد کند. “

بارگذاری …

By puCo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *