“از نخستین روزهای اشغال سرزمینهای ما ، آوارگان در سراسر کشور به آغوش کشیده شدند. بعداً شهرک های جدیدی برای آنها ساخته شد. مزارع تأسیس شدند. حتی برخی از آوارگان از سطح زندگی بهتری نسبت به گذشته برخوردار بودند. در برخی مناطق ، محل های کار ویژه ایجاد شده است. مکانهایی برای آنها ، تحصیلات آنها از حقوق خود آزاد شدند ، کمک هزینه ماهیانه و مزایای دیگری دریافت کردند. “اقتصاددان الدانیز آمیروف در مقابل یک کارمند SOCAR به SIA گفت.

به گفته این کارشناس ، پس از پیروزی امروز ، بیشتر آنها از وضعیت کاخ های اجباری و این امتیازات چشم پوشی کرده اند و چشم به راه بازگشت به سرزمینهای اصلی خود هستند: “اما من می خواهم توجه داشته باشم که بازگشت بزرگ مسئله یک نیست یا دو سال این سالها ادامه خواهد داشت. بعد از 1-4 سال ، به تدریج حجم این بازده افزایش می یابد. بعد از 5-7 سال ، حجم آوارگان ثابت و مکرر خواهد بود. بعد از VIII حجم بازگشت کاهش می یابد. اما واقع بینانه تر است که میانگین زمان تقریباً همان سالهای گذشته است. در همه موارد ، به همان شکل باقی خواهد ماند. این به میزان بازگشت افراد آواره بستگی دارد ، بنابراین شامل 3 مرحله خواهد بود. نرخ بازده در این مرحله هر ساله افزایش می یابد مرحله دوم چندین سال به طول می انجامد و در این مرحله تقریبا هر سال یکسان است. تعداد خانواده های آوارگان برمی گردند. این مرحله 50-55٪ از بازده کل را نشان می دهد. سپس مرحله سوم آغاز می شود. در این مرحله ، نرخ بازگشت آوارگان سال به سال کاهش می یابد. اما این می تواند طولانی تر از مراحل قبلی باشد ، به عنوان مثال 10 یا حتی 15 سال. بنابراین ، بازده بزرگ 3 مرحله افزایش ، تثبیت و کاهش را پوشش می دهد. در نتیجه انتظار می رود حدود 2 میلیون نفر در این سرزمین ها مستقر شوند. “

این کارشناس گفت که یکی از موضوعات مهمی که باید موازی با بازگشت به آن پرداخته شود ، مدیریت مسکن تهیه شده توسط خانواده های آوارگان به دولت است: “من فکر می کنم برای استفاده بهینه از این آپارتمان ها باید یک بورس مسکن به طور رسمی ایجاد شود. آپارتمانهای خالی و سایر مناطق زندگی. با توجه به شرایط موجود ، وزارت کار و حمایت اجتماعی مناسب ترین نهاد برای مدیریت صندوق است. از آنجا که MLSP نقشی اساسی در اجرای حمایت های اجتماعی دارد ، سهام مسکن مورد نظر باید به مدیریت این وزارتخانه منتقل شود. “

به گفته آمیروف ، مهمترین مسئله اطمینان از شفافیت و کنترل سطح بالای دولت است. تجربه نشان داده است که همیشه موارد سو of استفاده از چنین شرایطی وجود داشته است. برخی از مدیران از قبل توافق کردند که این آپارتمان ها را به صورت غیررسمی و با پرداخت هزینه تهیه کنند. این نه تنها غیرقانونی بود ، بلکه منجر به بی خانمانی خانواده ای شد که واقعاً به آپارتمان احتیاج داشتند اما توانایی پرداخت آن را نداشتند. بنابراین ، شفافیت ، الگوریتم اجرای روشن و صف های عادلانه باید ابتدا تأمین مسکن خانواده های شهدا و سپس جانبازان باشد. هنگام تهیه مسکن برای معلولان ، درجه معلولیت باید طبق معیارهای اصلی طبقه بندی شود. سپس می تواند برای تأمین مسکن جانبازان جنگ بزرگ میهنی بدون معلولیت مورد استفاده قرار گیرد.

از این آپارتمان ها همچنین می توان برای تأمین مسکن خانواده هایی استفاده کرد که فضای زندگی آنها در طول جنگ غیر قابل استفاده یا تخریب شد. “سرانجام ، من می خواهم به یک موضوع مهم دیگر تأکید کنم. روند بسیار بدی وجود دارد که طی چندین سال مشاهده شده است. به نظر می رسد افراد ثروتمند ، سازمان های دولتی و سازمان های خصوصی برای کمک به او با یکدیگر بحث می کنند. در عوض ، خانواده یک شهید جانباز که از شبکه های اجتماعی و تبلیغات رسانه ای محروم هستند ، حتی نیمی از این رابطه را نمی توانند ببینند. با این حال ، نهادهای دولتی نباید اینگونه عمل کنند. این یک مسئله بسیار ظریف است. مقامات باید توجه بیشتری به مراقبت از افرادی داشته باشند که از چشم مردم خارج شده و از افراد ثروتمند و سازمانهای خصوصی کمک نمی گیرند. آپارتمانی که پس از بازگشت آوارگان تخلیه شود این نکته هنگام استفاده از آنها باید در نظر گرفته شود. کسانی که نمی توانند در دستور کار شبکه های اجتماعی قرار بگیرند زیرا بدشانس هستند باید در دستور کار شخصی MLSP قرار بگیرند. “

بارگذاری …

By puCo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *